Pressupostos participats

5 de desembre de 2019

Dimarts passat, dia 3, es varen presentar els resultats de les votacions als pressupostos participats d’enguany. Publiquem la fotografia que la Mònica ens va fer arribar. Aquests resultats els podeu consultar al Web de l’Ajuntament.

En el cas del nostre barri, es podran executar tots dos projectes, ja que caben al pressupost que tenim assignat.

 

 


De 18 de novembre a 2 de desembre

Podrem decidir quins projectes volem per al nostre barri. Aquest any podem votar aquests dos:

Quantitat disponible: 47.825,09 €

Substitució de la tanca perimetral i millora del parc infantil contigu a l’escola Marta Mata 22.825,09 €

Millora del parc infantil de la plaça de Celestina Vigneaux i Cibils 25.000,00 €

Més informació al web de l’Ajuntament


9 d’octubre de 2019 – Reunió de la Comissió Mixta de Ciutat

 

 

 

 

 

 

A dos quarts de vuit del vespre s’ha reunit al centre cívic Pla de Palau la Comissió Mixta de Ciutat en la qual l’Ajuntament han retornat els projectes que s’han de sotmetre a votació des del 18 de novembre fins al 2 de desembre. En nom de l’Ajuntament ha dirigit la reunió el regidor de Participació, Martí Terès Els projectes del nostre barri són els següents:

Substitució de la tanca perimetral i millora del parc infantil contigu a l’escola Marta Mata (22.825,09 €).

Millora del parc infantil de la plaça Celestina Vigneaux i Cibils (25.000 €).


12 de setembre de 2019 – Assemblees de retorn

L’Ajuntament comença avui les assembles de retorn on es votaran  els projectes que hagin estat aprovats per l’Equip de Valoració Tècnica i Econòmica de l’Ajuntament. Aquests projectes, en el cas del barri de Sant Pau, són els següents:

1- Destinar 45.620,00 € per continuar amb el projecte Espai infantil de lleure i cultura del barri de Sant Pau (Pauleca) (ja no es podrà realitzar perquè el curs escolar ha començat).

2. Destinar 2.204,28 € al projecte de millora de la tanca perimetral del parc infantil contigu a l’escola Marta Mata.

3. Millora del parc infantil de la plaça de Celestina Vigneaux i Cibil.

Podeu trobar més informació al web de l’Ajuntament:

Funcionament de les assemblees de barri

Calendari de les assemblees de retorn

Acta de l’assemblea del barri de Sant Pau (9 d’abril)


31 de juliol de 2019 – La Pauleca ja és història

Ahir alguns diaris se’n feien ressò. (Diari de GironaL’Empordà). Avui s’acaba el termini de sis anys en què hem fet barri des d’un local situat darrere de l’església de Sant Pau, al carrer Daró de Girona. Hem fet barri acollint cada dia 30-35 nens i nenes amb risc d’exclusió que es reunien amb els monitors de La Pauleca i aprenien manualitats, audiovisuals, idiomes, música, dansa i jocs. Però el retard en el calendari de l’aprovació dels pressupostos participats d’enguany, a causa de les eleccions municipals, ha ocasionat que ens hàgim quedat sense la seguretat d’un projecte aprovat i per tant sense finançament. Per això avui lliurem les claus a la propietat i la mainada es quedarà, de moment, sense aquelles sessions de Pauleca.


9 de juliol de 2019

L’educadora de barri, Cristina Andreu, recorda els inicis de La Pauleca quan estava als Serveis Socials del centre cívic Pla de Palau al 2013 en el blog de 6IGuanyem.

 


21 de juny de 2019 – Tanca La Pauleca

Comunicat de l’Associació de Veïns

Avui, després de 6 anys, la Pauleca tanca definitivament les portes. Des de l’Associació de Veïns no podem més que estar immensament agraïts als monitors i voluntaris que hi han passat, a les famílies que han confiat en nosaltres, a les entitats que sempre ens han donat suport i a la ciutadania que sempre ha col·laborat. Però, sobretot, aquest missatge d’agraïment és per als moltíssims nens i nenes del barri que l’han viscut i gaudit, i que han fet que aquest projecte fos dels més engrescadors del barri. Per ells i amb ells sempre!

Tanquem sense ni tan sols haver rebut una resposta de l’Ajuntament a les nostres reivindicacions. Es veu que no ens mereixem més que un comentari a través dels mitjans de comunicació. Tant se val, fa temps que ens manca la confiança en els que dirigeixen la ciutat. Nosaltres seguirem el nostre camí en què les persones i les seves necessitats són la nostra prioritat.


18 de juny de 2019

La Pauleca diu adéu al barri després de 6 anys

Després de 6 anys de presentar en els pressupostos participats de l’Ajuntament de Girona el projecte de la Pauleca, i guanyar, i tirar-lo endavant amb èxit, creant un espai de lleure, cultura, convivència i cohesió en el barri, entre els més petits, l’Associació de Veïns Pla de Palau Sant Pau es veu en l’obligació de retirar el dit projecte del procés participatiu d’enguany.

http://www.elpunt.cat -Núria Sánchez

La raó no és altra que la inactivitat de l’Ajuntament que, sense cap tipus d’explicació ni avís previ, i sense atendre a les repetides reclamacions d’informació d’aquesta Associació, i emparant-se en el fet d’haver-se celebrat unes eleccions municipals, ha endarrerit el procés sine die, provocant que tots aquells projectes vinculats al curs escolar, i, per tant, que haurien de començar al setembre, siguin inviables.

Lamentem aquest fet profundament ja que la Pauleca va ser una aposta de l’Associació, que va treballar molt i amb esforç, aconseguint que funcionés i esdevingués un eix de la vida al barri, malgrat les dificultats que sempre va trobar per part del Consistori, més procliu i avesat a projectes de tipus urbanístic.

Ens sap molt greu que amb l’excusa d’un procés participatiu, com són unes eleccions, es fereixi d’aquesta manera una altre procés ciutadà, el dels pressupostos participats que, malgrat néixer i haver sobreviscut amb moltes i greus mancances, permetia als nostres veïns apostar, any rere any, per un projecte social que, sense dubte, i amb molt d’orgull, podem dir que ha millorat la vida de centenars d’infants de Sant Pau.

Ens obliguen a acomiadar-nos de La Pauleca, un projecte creat i gestionat pels veïns, un projecte que no només ha funcionat sinó que ha crescut i que ha sigut un punt vital del barri i ha creat xarxa amb la resta d’entitats que hi treballen. Ens obliguen a oblidar-nos d’un projecte social i necessari i això ens entristeix i ens fa pensar que les prioritats del Consistori no coincideixen amb les dels ciutadans de Sant Pau. I el més greu és que arribem a aquesta situació sense haver rebut cap comunicació ni resposta efectiva del consistori als nostres clams sobre la situació a què ens abocaven.

Des d’aquí, el nostre més profund rebuig al menyspreu de l’Ajuntament pel procés de pressupostos participats, i la nostra més airada protesta pel tractament rebut i les conseqüències que aquesta actuació denunciada han tingut en el nostre barri.

                       Associació de Veïns Pla de Palau-Sant Pau

El Diari de Girona i El Gerió Digital ahir ja es va fer ressò de la notícia. També la podeu veure al Facebook i a l’Instagram.

El diari El Punt Avui d’avui

també tracta la notícia, amb una foto de la nostra companya i vicepresidenta Núria Sánchez

 

La Pauleca – Pressupostos participats

Girona. Estació Jove. Reunió de la Mesa d’entitats.

Presentació de la pàgina
L’Ajuntament de Girona va aprovar els pressupostos de 2013 en el Ple del dia 11 de març del mateix any.
El pressupost es va aprovar pactant amb l’oposició una sèrie de condicions, entre les quals hi havia l’obligació de posar a disposició dels barris un milió d’euros del pressupost. És la partida 300 15100 60924 Actuacions a barris – 1.000.000,00.
Aquesta proposta de la Mesa d’Entitats és una novetat en els pressupostos de l’Ajuntament de Girona, però ja ha estat provada, parcialment o total, entre d’altres, a les ciutats de Mataró, Rubí, Córdova, Albacete, Terrassa i, de manera paradigmàtica, la brasilera Portoalegre.
En aquesta secció intentarem dibuixar un esquema de tot el procés tal com s’ha portat fins ara i tal com es preveu que es desenvolupi. Pararem especial atenció a la implicació que poden tenir aquests pressupostos participatius dins del nostre barri, uns dels més poblats de Girona.
El més nou ho trobareu primer, i més avall hi ha les anotacions més antigues.
Annex: També podeu clicar aquí per veure el projecte de La Pauleca (pdf 259.22KB)

9 de juny de 2019

Ahir els nens i els monitors de La Pauleca varen celebrar el seu viatge fi de curs repetint la seva visita a Selvaaventura.

En arribar a Girona, varen fer una berenada. El curs està a punt d’acabar.


10 d’abril de 2019 – Resum de la primera assemblea de barri.

Ahir a les 7 del vespre va tenir lloc la primera Assemblea de barri per als pressupostos participats, tal com anunciàvem en la nota d’aquí a sota.

Si cliqueu en aquest enllaç podreu veure les propostes que havien arribat a l’Ajuntament procedents de la ciutadania en general. Només es va parlar d’aquelles de les quals estava present la persona que les havia presentat. L’Associació de Veïns Pla de Palau-Sant Pau, tal com va informar la seva presidenta, presenta un any més el projecte social d’espai infantil La Pauleca i la finalització del parc infantil annex a l’escola Marta Mata. Una tercera proposta aprovada va ser la millora del parc infantil situat a la Plaça Celestina Vigneaux i Cibils. Aquestes són les tres propostes que passarà a estudiar la comissió tècnica de l’Ajuntament. La resta de propostes l’Associació de Veïns no les considera adequades per ser executades a través dels pressupostos participats, més aviat són obres o actuacions que haurien de ser objecte del pressupost ordinari de l’Ajuntament.

En tot cas, bona part de la reunió es va dedicar a tractar temes que preocupen als ciutadans i que varen posar de manifest en forma de propostes. Aquests són alguna de les propostes que es varen debatre:

– Un veí del carrer Manel Bonmatí es va queixar del mal estat de l’aparcament situat entre aquest carrer, l’avinguda Josep Tarradellas i el passeig d’Olot. És un aparcament que l’Ajuntament voldria tancar, però no ho pot fer perquè encara no està en funcionament l’aparcament soterrani annex a l’estació d’autobusos.

– La presidenta de l’Associació de Veïns va posar de manifest que s’estan tallant arbres sense reposar-los, per exemple a la plaça Celestina Vigneux. Els representants de l’Ajuntament argumenten que hi ha un pla de repoblació i que s’ha de respectar un ordre de prioritat.

– Una veïna del carrer Pau Vila havia demanat que la franja arbrada situada a aquest carrer entre els aparcaments s’asfaltés per evitar la brutícia que hi ha (defecacions de gossos…).

– Una altra zona enjardinada que s’ocupa per vehicles és la del carrer Rajolers, just davant de l’escola Migdia. Un veí demana que s’hi posin pilones. Tant en aquest cas com en l’anterior tant la presidenta de l’Associació com els regidors creuen que és més un cas en què cal millorar la cura de l’enjardinament més que de posar més ciment o pilones (a més tenint en compte que les pilones estan desaconsellades pel perill que suposen per a les persones).

– També es demana l’asfaltatge del carrer Migdia entre el carrer de la Creu cap al sud ja que suposa un perill per als usuaris de la Girocleta.

– També es parla de la proposta d’incloure als actes públics que incloguin menjar opcions per als intolerants per exemple al gluten. La presidenta manifesta que això ja es té en compte en els actes organitzats per l’Associació i en la gestió de la Pauleca. Els regidors manifesten que inclouran, en les autoritzacions de les festes, aquesta indicació.

Per altra banda, vista la confusió d’alguns assistents sobre el funcionament dels Pressupostos participats, el regidor Eduard Berloso explica que el retardament en l’execució de la majoria de projectes es deu al fet que hi ha uns procediments que cal seguir i que alenteixen el procés: validació pels tècnics municipals, redacció d’un projecte, licitació i adjudicació. Això pot ocasionar que un projecte trigui 3 anys en executar-se.

També concreta algunes xifres: El pressupost total de l’Ajuntament és de 114 milions d’euros. Un 80% es destinen a personal i a manteniment ordinari.  A inversions s’hi dediquen 4 milions, dels quals 1 i mig són els que es posen a disposició dels Pressupostos participats per barris.

Per acabar es parla que el projecte de renovació del centre cívic Pla de Palau no s’ha executat perquè tampoc s’ha pogut preparar fins ara l’edifici de l’antiga biblioteca de la Casa de Cultura per a traslladar-hi la biblioteca Ernest Lluch a causa de les restes arqueològiques que s’hi han trobat. A partir d’ara s’hi podran executar les obres previstes.


26 de març de 2019 – Assemblees de barri

Els Pressupostos Participats dels Barris s’han tornat a posar en marxa i en aquesta setena edició novament es destinaran 1.200.000 € per invertir en els barris.

Per aquest motiu, ens plau convocar-vos a l’Assemblea de Pla de Palau-Sant Pau pels Pressupostos Participats del 2019, prevista per al dimarts 9 d’abril, a les 19 h, al Centre Cívic Pla de Palau (C. Saragossa, 27) amb l’ordre del dia següent:

  1. Constitució de l’Assemblea de Barri
  1. Informació sobre el procés dels Pressupostos Participats dels Barris i la quantitat assignada al barri
  1. Presentació de les propostes ciutadanes
  1. Debat per escollir les propostes que es traslladaran a l’Equip de Valoració Tècnica i Econòmica que emetrà els informes pertinents de cadascuna.

28 de febrer de 2019 – Calendari per als pressupostos participats 2019
S’ha iniciat el procés dels pressupostos participats 2019. Aquí podeu veure el díptic que ha publicat l’Ajuntament amb tot el calendari. Al web de l’Ajuntament també hi haurà d’aparèixer.
També podeu veure el repartiment de la partida dels pressupostos participats clicant AQUÍ.
16.06.2017 – Hi ha manipulació als pressupostos participats de l’Ajuntament de Girona?

Per analitzar el tema, podem llegir els dos articles apareguts al diari El Punt Avui sobre el tema:

Al diari d’ahir apareixia que Monjuic hi veia manipulació.

Al diari d’avui, Eduard Berloso nega aquestes manipulacions.

Per la nostra banda, l’AV Pla de Palau Sant Pau estem d’acord amb els barris de Montjuic i de la Font de la Pòlvora i nosaltres també hem notat com els projectes es canviaven de manera arbitrària. També creiem que cal potenciar els projectes socials i no tant els d’inversió, com ha manifestat recentment ERC-MES. Nosaltres també hem notat que es recolzen  més determinats projectes sobretot de caire urbanístic, en detriment dels socials, i que a vegades són actuacions que s’haurien de cobrir amb el pressupost ordinari.


13.06.2017 – L’Ajuntament ha presentat els resultats de les votacions dels pressupostos participats

Passades les dues del migdia, Eduard Berloso i M. Àngels Planas, Vicealcalde i  tinenta d’alcaldia de l’Àrea d’Hisenda i Règim Interior respectivament, han presentat els resultats de les votacions que des del dia 1 de juny fins avui a les 12 del migdia podien fer els ciutadans de cada barri sobre els projectes que s’havien presentat als pressupostos participats.

Al nostre barri, el projecte de La Pauleca podrà continuar un any més perquè el projecte d’Espai de lleure ha guanyat per 233 vots contra els 157 que ha aconseguit el projecte de remodelació del parc infantil annex a l’escola Marta Mata.


10.06.2017 – Fi del curs de La Pauleca 2016-2017

Els nens i nenes de La Pauleca, amb els sus monitors i dinamitzadors, han acomiadat el curs 2016-2017 amb una visita a Banyoles i amb un pica-pica a les 6 de la tarda.L’excursió final de curs dels nens i nenes de la Pauleca a l’estany de Banyoles i al Parc Neolític de la Draga. Allà hi han fet activitats a l’Aula de Natura i al Poblat neolític.

A les 6 de la tarda han fet un senzill i emotiu acte de comiat del curs amb cançons i un pica-pica en el qual hi han pogut participar també els pares.

4.06.2017 – Avui el Diari de Girona explica com intentem salvar La Pauleca

Podeu llegir-ho al Diari de Girona d’avui


4.05.2017 – Segona assemblea de barri

Es va celebrar la segona Assemblea de barri en la qual l’Ajuntament va presentar els dos projectes que es presentarien a votació entre el dia 1 i el 13 de juny:

– Restauració del parc infantil annex a l’escola Marta Mata

– Espai de lleure La Pauleca

Des de l’Associació de Veïns Pla de Palau – Sant Pau hem defensat el projecte de La Pauleca pels valors que durant 4 anys de funcionament ha demostrat:

  • Atenció als nens i nenes del barri que més ho necessiten
  • Integració de les famílies al barri
  • Educació en hàbits
  • Transmissió de coneixements específics com música, teatre, idiomes, plàstica i jocs.

Per això hem editat AQUEST VÍDEO

Defensem que els projectes participats de l’Ajuntament de Girona haurien de potenciar més els serveis socials com el de La Pauleca i menys les inversions que ja corresponen a les actuacions ordinàries del consistori.


10.03.2017 – Assemblea de barri per presentar els projectes per als pressupostos participats

A dos quarts de set va tenir lloc al Centre Cívic Pla de Palau l’Assemblea de barri on es podien defensar els projectes que s’havien presentat a l’Ajuntament directament o a través de les entitats de barri. Per cert, en el nostre barri només n’hi ha dues d’aquestes entitats de barri: la nostra Associació de Veïns i el Club Petanca Sant Pau, i són les que, segons el Reglament dels pressupostos participats dels barris de l’Ajuntament de Girona, tenen dret a vot directe sobre els projectes presentats. Així mateix, continua dient el mateix Reglament, si una Assemblea de Barri així ho decideix, podran formar-ne part entitats que el seu àmbit d’actuació sigui la ciutat, sempre que estiguin inscrites en el Registre Municipal d’Entitats de l’Ajuntament de Girona.

L’Assemblea la va presidir Carles Ribas, regidor del barri, Eduard Berloso, vicealcalde i 2n tinent d’alcaldia, i una tècnica que actuava com a secretària. Hi va haver una bona concurrència de públic (unes 40 persones) que ocupava la sala petita del pis de baix del Centre Cívic.

Dels 19 projectes presentats pels particulars, només 2 es varen poder defensar ja que les persones que varen presentar els altres no eren presents a l’Assemblea. Varen ser el de Susana Gallego, que proposava la substitució de l’actual sistema de contenidors per un de subterrani per tal d’evitar les molèsties lligades a una vorera molt estreta i a la presencia constant de residus sobre la mateixa. Possible reubicació dels mateixos en un altre indret on les molèsties siguin menors després de varis anys amb ells a l’actual ubicació a través d’una modificació de la ruta de recollida com a sistema alternatiu.

Com que, tal com va dir el vicealcalde, la matèria d’aquest projecte ja està contemplat als plans d’actuació de l’Ajuntament, es va desestimar. En tot cas, l’Associació de Veïns farà seva la problemàtica i emprendrà una actuació conjunta amb els veïns afectats.

L’altre projecte el va presentar Daniel Castillo, que sobre el paper es definia com “una actuació amb diferents possibilitats: – canvi de la tanca de fusta actual que segueix el perímetre del parc – instal·lació d’una estructura de joc infantil per a nens més grans de 6 anys. – instal·lació unes taules de picnic – pavimentació dels trams de voreres que estan per cobrir. – disseny i actuació per a fer un ‘camí segur’ cap a l’escola. S’adjunta un estudi econòmic amb els costos de totes aquestes actuacions“.

Durant l’Assemblea hi va haver un estira i arronsa sobre si el projecte tenia un cost superior al pressupost dels pressupostos participats d’enguany (48.037,68 €) per tant no podria entrar, sobre si la matèria es podia considerar com una obra ordinària i no objecte dels pressupostos participats o sobre si el tema afectava més o menys nens que La Pauleca.

La presidenta i els monitors de La Pauleca, en el seu torn de presentació del projecte, varen defensar la tasca social que des de fa gairebé quatre anys es porta a terme a aquest espai de lleure amb molta base de voluntarisme i amb afectació a molts nens i famílies del barri amb pocs recursos (veure l’apartat corresponent al nostre web).

Els pares del Marta Mata, presentadors del projecte, demanen a l’Assemblea que accepti el vot de la seva Associació de Pares i Mares.

A petició de la presidenta de l’Associació de Veïns Pla de Palau-Sant Pau, els representants  de l’Ampa del Marta Mata varen redefinir el projecte en aquests termes aproximats, fent només una fase de les previstes per tal de no hipotecar exercicis futurs dels pressupostos participats i per tal que l’import no excedís el pressupost disponible: Reforma del parc infantil annex a l’escola Marta Mata amb aquests tres aspectes: Actuació sobre la franja perimetral, estabilització del talús i manteniment dels equips lúdics que hi ha i instal·lació de més elements.

En tot cas, aquella acceptació de l’Assemblea que havien demanat els membres de l’Ampa ja no va ser necessària perquè la presidenta de l’Associació de Veïns Pla de Palau – Sant Pau, en nom de l’Associació, va renunciar a la votació de les entitats de barri que podien haver vetat el projecte.  L’interès que els pares del col·legi Marta Mata han demostrat ha fet que hàgim cregut convenient que sigui el vot de la gent del barri (que podrà emetre de l’1 al 13 de juny, si l’estudi tècnic de l’Ajuntament els aprova) sigui qui decideixi quin dels dos projectes s’executa.


20.01.2017 – Ja ha començat el calendari dels pressupostos participats 2017

Mes informació al web de l’Ajuntament


10.11.2016 – Els nens i nenes de La Pauleca reben el PRIMER PREMI del 5è Concurs d’engalanament de carrers

Aquesta tarda, al Saló d’Actes de l’Ajuntament, a dos quarts de sis, els nens, nenes, monitors i dinamitzadors de La Pauleca han rebut el primer premi del Concurs d’engalanament de carrers en el qual hi han tornat a participar, enguany amb el lema “Cel de Fires, cel de Tardor”.

Gairebé cada any el carrer Daró ha aconseguit aquest primer premi. I sobretot, any rere any, tant petits com grans hi han posat tot el seu cor i tota la seva il·lusió en preparar aquesta decoració de Fires.

Clicant sobre la fotografia podreu veure la notícia al web de l’Ajuntament

 

4.11.2016 – Veredicte del Jurat del 5è Concurs d’engalanament de carrers

Us avancem el veredicte del jurat, que ens ha arribat avui mateix:

Els carrers que el Jurat ha considerat guanyadors són, per aquest ordre:

C. Daró – AV Pla de Palau Sant Pau
Pl. Sant Pere – Associació Cultural el Burg de Sant Pere de Galligants
Grup Pont Major – Centre Obert Pont Major

Enhorabona als altres carrers guanyadors, i sobretot als nens, nenes, monitors i animadors de La Pauleca que han suat de valent aquest premi!

Clicant sobre la imatge podeu veure les bases del Concurs.

20.04.2016 – La primavera i les flors de La Pauleca

Avui hem visitat La Pauleca, l’espai de lleure gestionat per la nostra Associació de Veïns amb els pressupostos participats de l’Ajuntament de Girona. Els nens i nenes que en són alumnes han preparat una decoració ben primaveral i d’acord amb el Temps de Flors que començarà el proper dia 7 de maig.

23/02/2016 – Primera Assemblea de barri per als pressupostos participats

A un quart de nou del vespre va començar la primera Assemblea de barri a la qual hi varen assistir membres de l’Ajuntament de Girona, de l’Associació de Veïns Pla de Palau – Sant Pau i dues veïnes del barri.

14.11.2015 – Un tercer premi per a l’engalanament del carrer de La Pauleca

La nostra Associació es va presentar al IV concurs d’engalanament de carrers que organitzava l’Ajuntament de Girona amb motiu de les Fires de Sant Narcís. El carrer engalanat va ser el que hi ha davant de La Pauleca, el carrer Daró, i varen ser justament els nens i nenes d’aquest espai de lleure qui varen posar tot el seu enginy i feina per presentar alhora un carrer festiu i compromès amb l’acolliment als refugiats.

Hem obtingut un dels dos tercers premis. FELICITATS als que varen treballar-hi!

26.04.2015 – Resultat de les votacions als projectes del barri

Durant la setmana del 20 al 25 d’abril els ciutadans gironins varen poder votar els projectes de cada barri que s’havien aprovat a les assemblees.

Al nostre barri l’Assemblea va aprovar sotmetre a votació un únic projecte: Continuar l’espai infantil de lleure i cultura de la Pauleca, iniciat amb motiu dels pressupostos participats 2013 amb un pressupost per enguany de 39.220 €. Com que el pressupost destinat a aquest barri enguany és de 48.610 €, el romanent quedarà per a l’any que ve.

Cada barri ha pogut votar els seus projectes, tal com ens explica avui el Diari de Girona i el diari El Punt.

– L’Ajuntament de Girona també va publicar un  resum de dades, l’escrutini definitiu i tots els projectes

28.02.2015 – La comparsa de La Pauleca, crispetes de blat de moro, un èxit brutal!

Una gran tarda de Carnestoltes, celebrada avui al nostre barri amb una setmana de retard. Bona feina dels nens, nenes i monitors de La Pauleca i també dels de l’Esplai Sant Pau.

De totes maneres, inicialment aquesta festa s’havia ‘haver fet el dia 21, però la pluja ens va obligar a ajornar-ho.

Curiosament el Diari de Girona va publicar la notícia que s’havia celebrat el Carnestoltes el dia 21.

12.02.2015 – Ahir va tenir lloc l’Assemblea del nostre barri

Al Centre Cívic Pla de Palau ens vàrem unes vint persones veïnes del barri per veure en primer lloc com la regidora d’Hisenda,  Maria Àngels Planas presentava resumidament el pressupost d’enguany en primer lloc. Així mateix hi era present Carles Ribas, regidor del barri. També varen presentar els projectes que s’havien rebut a l’Ajuntament per part de particulars i de les entitats

22.01.2015 – La Pauleca està finançada pels pressupostos participats de l’Ajuntament

Perquè funcioni La Pauleca, l’espai de lleure infantil que tenim al carrer Daró, just darrera de l’església de Sant Pau, es necessita que el barri voti el projecte dins d’un calendari presentat en la reunió de la Comissió Mixta de Ciutat dels Pressupostos Participats 2015 que va tenir lloc dimarts passat, dia 20 de gener.

20.01.2015 – El carrer de La Pauleca va tornar a guanyar el concurs d’engalanament de carrers

No teníem notícies del resultat del concurs d’engalanament de carrers fins que ahir en una reunió amb l’Ajuntament vàrem demanar què havia passat. Avui, amb retard, des de les Fires de Sant Narcís, ens hem assabentat que hem guanyat per segon any. 1.000 € per a La Pauleca que seran molt ben rebuts.

20.01.2015 – Primera reunió de la Comissió Mixta de Ciutat

Convé recordar que La Pauleca està finançada pels pressupostos participats de l’Ajuntament.

Perquè funcioni La Pauleca, l’espai de lleure infantil que tenim al carrer Daró, just darrera de l’església de Sant Pau, es necessita que el barri voti el projecte dins d’un calendari presentat en la reunió de la Comissió Mixta de Ciutat dels Pressupostos Participats 2015 que va tenir lloc dimarts passat, dia 20 de gener.
Les votacions d’enguany seran, segons aquest calendari, els dies 24 i 25 d’abril.
23.12.2014 – Festa de Nadal

Els nens i nenes de La Pauleca, juntament amb els seus monitors, la Tània, en Joan i la Roser, i els coordinadors amb la Mònica al capdavant, ens han  ofert un pessebre vivent i unes cançons que han estat preparant durant aquests darrers mesos i que ens han encantat.

Hem preparat un vídeo on els nens de La Pauleca canten el seu himne tal com el varen cantar a la seva Festa de Nadal. Hi hem  posat subtítols perquè ningú es quedi sense entendre la lletra que els monitors han escrit basant-se en una coneguda rumba. També hi ha una fotogaleria.

24.10.2014 – Per segon any, La Pauleca es presenta al concurs d’engalanament de carrers

La Pauleca ha decorat el carrer Daró.

Els nens i nenes de La Pauleca han deixat el carrer a punt perquè el jurat el vingui a visitar.

Aquest concurs s’emmarca dins de les Fires i Festes de Sant Narcís.
Igual que l’any passat, varen obtenir el primer premi, tal com els va se comunicat amb l’extracte de l’acte del Jurat
13.10.2014 – La Pauleca experimenta
Els monitors de La Pauleca surten amb els nens i nenes al carrer i aprenen a menar un hort i a jugar a bàsquet.
17.09.2014 – Comencen les preinscripcions per a La Pauleca

Avui, demà i demà passat La Pauleca, situada al carrer Riu Daró, just darrera de l’església de Sant Pau, admetrà les inscripcions per al proper curs, perquè els nens i nenes que reuneixin les condicions puguin venir alguna tarda de dos quarts de 5 a un quart de 8 del vespre a fer les activitats que els nostres monitors i l’equip pedagógic els preparen.

31.07.2014 – El Rotary Club de Girona fa entrega d’un televisor i d’un projector a La Pauleca

Rotary Club és una organització mundial que des de 1905 té com a finalitat donar un servei humanitari, fomentar l’aplicació de normes d’ètica en el treball i contribuir al desenvolupament de la bona voluntat i la pau al món.

El Rotary Club de Girona, per mediació d’una dels socis, el regidor Carles Ribas, ha aportat a La Pauleca un televisor i Construccions Rubau, també soci del Rotary, ha aportat un projector. Totes dues són eines seran molt útils perquè els monitors d’aquest espai de lleure que tenim al nostre barri, just al costat de la Parròquia de Sant Pau, puguin desenvolupar les seves activitats amb els nens i nenes que durant el curs hi assisteixen a les tardes, de dilluns a divendres.

En aquest mateix web hi podeu trobar més informació sobre La Pauleca i sobre els pressupostos participats de l’Ajuntament de Girona.

 A la fotografia hi podeu veure, d’esquerre a dreta, el regidor i soci del Rotary Carles Ribas, l’animadora i coordinadora pedagògica de La Pauleca, Mònica Tarradellas, el president de l’Associació d e Veïns Ferran Oliveira, el president del Rotary Club de Girona, Vicenç Rosich, el secretari del Club, Joan Gallardo i el tresorer i responsable de manteniment de l’Associació i de La Pauleca, Joaquim Sánchez.
La premsa es va fer ressó d’aquesta aportació que des d’aquest web agraïm sincerament: El Punt Avui del dia 9 d’agost i el setmanari L’Empordà del dia 13
19.06.2014 – Gran festa fi de curs a La Pauleca

Aquesta nit, a partir de les 8 del vespre, els nens i nenes que durant aquest primer curs han anat a La Pauleca, han celebrat la seva festa final de curs.

La Pauleca és un espai infantil de lleure situat al costat de la Parròquia de Sant Pau que organitza l’Associació de Veïns Pla de Palau-Sant Pau amb la direcció dels monitors Joan Mora i Tània Canet.

Els pares han pogut veure els resultats d’un treball ben fet que s’ha manifestat, per exemple, en tres cançons ben animades i en un divertit joc com el de Pasapalabra. Al final han pogut gaudir d’un pica-pica ben merescut.

També s’ha passat un vídeo amb l’himne de La Pauleca que ha agradat molt i que facilitem que qui vulgui veure’l ho pugui fer anant a Youtube.

30.05.2014 – Votació dels pressupostos participats d’enguany

Aquest dia varen votar 1.128 gironins i gironines a la consulta dels pressupostos participats dels barris del 2014. Els del barri del Pla de Palau-Sant Pau varen votar per continuar amb el projecte de La Pauleca.

La primera jornada consultiva es va tancar amb un 1’56% de participació.

L’endemà es varen fer cercaviles pels carrers de la ciutat per recordar que es podia votar fins a les 14 h
En la consulta dels pressupostos participats dels barris del 2014 hi han participat 1.019 persones més que l’any passat.
Del 2’22% de participació del 2013 s’ha passat al 3’40% del 2014
A la fotografia hi podem veure la tinenta d’alcalde i regidora d’Hisenda i Règim Interior, M. Àngels Planas, votant al Centre Cívic Pla de Palau.
28.02.2014 – La Pauleca és notícia, uns dels pocs projectes dels pressupostos participatius que s’han executat

Podíem llegir la notícia al diari El Punt-Avui

14.01.2014 – Els nens i nenes de La Pauleca han fet el Viatge de l’Allikay
Aquest viatge el van fer des del local de La Pauleca, gràcies a la col·laboració de la Creu Roja i de l’Àlex, un voluntari que durant una hora i mitja va fer les delícies dels nens i nenes de La Pauleca.
Aquest viatge està basat en l’exposició del mateix nom que pretén fer reflexionar sobre aspectes de la salut, plantejant preguntes del tipus “Si no tinguessis aixetes, quans cubells necessitaries per fer tot el que fas amb l’aigua cada dia?”, o “Per què creus que hi ha països en què la gent viu menys anys?”
Desembre 2013 – Vídeo de preparació del Nadal

Els monitors de La Pauleca ens han passat uns vídeos que hem publicat perquè pugueu veure com treballen i com varen preparar la vetllada de Nadal.

Hem comprovat que algú havia denunciat que el vídeo incompleix els drets d’autor perquè reprodueix música d’un autor: La Cabalgada de les Valkirias, de Wagner, des del minut 2.06.

Cliqueu aquí per veure el vídeo

18.11.2013 – Recollida del premi

Els nens i nenes que avui tenien Pauleca han anat a l’Ajuntament a recollir el primer premi que varen guanyar-se ornamentant el carrer Daró per les Fires de Sant Narcís. Els han acompanyat els monitors, la Tània i en Joan, i els ha lliurat el premi la regidora d’Ocupació i Empresa i segona tinenta d’alcalde, Marta Madrenas.

7.11.2013 – Hem obtingut el primer premi!

Aquest és el veredicte del JURAT d’engalanament de carrers de les Festes de Sant Narcís:

“Havent visitat els carrers inscrits al concurs i efectuada la valoració de les respectives ambientacions, atenent als criteris que figuraven a les bases, el jurat del concurs emet el següent veredicte:

1. Carrer Guanyador, Primer Premi, 1.000€: Carrer Daró, (l’Associació de veïns Pla de Palau – Sant Pau) pel valor de treball col·lectiu que suposa la participació d’infants i joves del barri, la laboriositat del treball manual portat a terme per a la confecció de les figures i el detall dels materials emprats i l’originalitat del plantejament artístic.

2. Segon Premi, 500€: Ronda Pedret i carrer Pedret (Associació de veïns i amics de Pedret) pel valor de treball col·lectiu que suposa la participació d’infants i joves del barri i la vistositat de figures i materials emprats.

3. Tercer Premi, 500€: Pujada Sant Domènec l’Ateneu d’Acció Cultural (ADAC) pels valors social i culturals del seu plantejament.”

24.10.2013 – Participació en el concurs d’engalanament de carrers

L’equip pedagògic i els monitors del centre ens comuniquen que portem moooolts de dies preparant la decoració d’un dels carrers del barri, per participar en el concurs que s’organitza durant les fires… Ahir ho van acabar d’enllestir tot i avui ho pengen. Hi han participat el nens de La Pauleca i de l’Esplai Sant Pau, de la parròquia… Vegeu la foto de com ha quedat un cop muntat tot.

7.10.2013 – Primer dia de classe a La Pauleca

Vegeu una imatge del primer dia de classe a l’Espai de Lleure que hem creat al nostre barri

1.10.2013 Comença el curs a La Pauleca

Però només amb els monitors i equip pedagògic de l’Associació. El dia 7 començaran les activitats amb els nens i nenes del barri.

A la foto, el director, Joan Mora Haro, i la monitora, Tània Canet Vila, tots dos amb gran experiència i vocació amb nens i nenes i ben coneguts al barri.

En Joan és Tècnic superior d’animació sociocultural i ha seguit 8 cursos de sensibilització musical. Ha treballat com a monitor i cuidador en pisos tutelats, com a monitor de campament, com a voluntari de l’Esplai Sant Pau i com a animador sociocultural.

La Tània és monitora de lleure i ha treballat com a tal en diferents CEIP. Com a monitora de lleure i esport, en diversos casals i a la Fira de Girona. És cofundadora de l’Assocació Sonmriures, destinada a realitzar activitats de lleure infantil i juvenil.

El diari digital Girona.cat se’n fa ressó

20.09.2013 – Inaguració de La Pauleca

Al vespre vàrem inaugurar l’Espai Infantil de lleure i cultura en què havíem estat treballant tot l’estiu.

A les 7 la banda La Xaranga i tres animadors infantils varen fer saltar i ballar els més petits al pati de davant de l’església de Sant Pau.

Mentrestant anaven arribant autoritats municipals, com el regidor de barri, la regidora d’hisenda i el regidor de serveis socials.

Tocades les 8, quan va arribar l’alcalde de Girona, Carles Puigdemont, vàrem entrar al local del carrer Daró, just darrera de l’església, i va començar un senzill acte d’inauguració en el qual va parlar el president de la nostra Associació de Veïns, Ferran Oliveira, que va destacar el valor social de la iniciativa i va agrair tantes col·laboracions voluntàries. I després el nostre alcalde va destacar que era el primer projecte que inaugurava dels que s’han creat gràcies els pressupostos participatius i que era molt important mantenir aquest teixit social de les associacions.

Aquí podeu veure un vídeoreportatge que va publicar l’Ajuntament de Girona i un altre que vàrem produir des de l’Associació

17 i 18.09.2013 – Preinscripcions

De 5 a 7, els veïns del barri han pogut venir a preinscriure els seus fills per poder participar a l’espai infantil que començarà a funcionar a l’octubre. Els alumnes seran seleccionats d’acord amb uns criteris que es descriuen a “Les instruccions per a la preinscripció a La Pauleca” (cliqueu-hi damunt).

A aquests nens i nenes se’ls hi afegiran els seleccionats pels Serveis Socials de l’Ajuntament de Girona.

12.09.2013 – Dia de portes obertes

A les 8 del vespre, les portes de La Pauleca es varen obrir al públic en general i sobretot a aquells pares que tenien intenció de preinscrire-hi els seus fills i filles.

12.09.2013 – Publicació de la Llista d’admesos i exclosos a la Convocatòria de La Pauleca

Aquest dia es va publicar la Llista d’admesos i exclosos a la Convocatòria per proveir una plaça de coordinador i una altra de monitor per a l’Espai infantil de lleure i cultura que funcionarà a partir del mes d’octubre.

21.08.2103 – La Pauleca, acabada

Aquest és el crit de satisfacció que feien el nostre president i la seva mà dreta, tal com podeu veure a la foto, quan, gràcies a la col·laboració d’altres membres de la Junta de l’Assocació de Veïns i d’altres col·laboradors, s’ha pogut acabar la preparació del local on els nostres nens i nenes podran passar una estona a les tardes de tot el curs.

12.08.2013 – El nostre president parla al Diari de Girona sobre La Pauleca

“Les inquietuds d’aquest barri es veuran satisfetes amb l’adequació d’un local situat al carrer Riu Daró, a tocar de l’Església de Sant Pau. Serà un indret innovador, “únic a la ciutat”, que obrirà cada tarda les seves portes a nens d’entre 6 i 12 anys”

Això i altres coses ens explica en Ferran al Diari de Girona d’avui

7.08.2013 – Convocatòria per accedir a les dues places de l’Espai Infantil “La Pauleca”

Ja podeu llegir la Convocatòria. Si compliu les condicions, us animem a participar-hi a partir del dia 16 d’agost.

7.08.2013 – Formulari annex a la convocatòria per a les places que han de treballar a l’Espai Infantil “La Pauleca”

 

5.08.2013 – Una setmana de bricolatge

La setmana del 5 al 10 d’agost ens l’hem passada acondicionant el local (pintant, netejant, posant llums, etc…

A les fotogaleries diverses de 2013 hi trobareu fotos d’aquestes obres.

2.08.2013 – Ja podeu llegir el projecte detallat i sencer de l’espai infantil de lleure i cultura del barri de Sant Pau

Cliqueu a sota on diu “Projecte d’Espai Infantil”

23.07.2013 – Entrem al local per començar a acondicionar-lo

Ja hem contractat el local. És al carrer Daró, just darrera de l’església de Sant Pau.

18.07.2013 – Escrutini

En una nota de premsa, l’Ajuntament ha fet públic l’escrutini. El nostre barri, amb una participació de votants de les més baixes (han votat 110 persones de 8.162 que ho podien fer), ha aprovat el projecte de la Pauleca per 99 vots a favor, 10 en contra i una abstenció.

Cliqueu sobre la imatge per obtenir més informació de l’Ajuntament.

17.07.2013 – Consulta als barris

De les 9 del matí a les 8 del vespre, els ciutadans i ciutadanes dels diferents barris de Girona hem decidit, mitjantçant el vot lliure, directe i secret, quins dels projectes proposats per les assemblees de barri es portaran a terme.

Nosaltres hem presentat un projecte de ludoteca que us hem resumit en aquesta mateixa secció del web. En la consulta que ha tingut lloc avui a diversos centres, entre els quals el Centre Cívic Pla de Palau, els veïns del barri han aprovat el projecte que l’Associació posarà en marxa immediatament.

9.07.2013 – Aprovació del Projecte de La Pauleca

En la reunió que hi ha hagut avui al Centre Cívic Pla de Palau l’Ajuntament ens ha comunicat que el projecte de ludoteca que la nostra Associació havia presentat dins del procés de Pressupostos Participatius ha estat aprovat i per tant se sotmetrà a votació el proper dia 17 de juliol.

22.06.2013 – El president de l’Associació presenta el Projecte social que hem creat des del nostre barri per al nostre barri
LA PAULECA (Projecte “Espai Infantil de Lleure i Cultura del Barri de Sant Pau”

L’Associació de Veïns de Sant Pau ha presentat, en el marc dels pressupostos municipals participatius d’enguany, un projecte de creació d’un espai infantil de lleure i cultura al barri, on els infants puguin accedir a un seguit d’activitats de lleure i culturals, complementàries a la seva formació escolar, un cop acabat el seu horari lectiu.

A més, volem que sigui un espai obert a tots els nens del barri, i que, per tant, també sigui un espai de convivència, regit pels principis de la solidaritat i la tolerància.

La Pauleca, que és així com tenim previst es digui l’espai, romandrà obert, cada tarda, de 16:30 a 19:15 hores, seguint el calendari escolar i serà un espai absolutament gratuït que podrà acollir cada dia fins a 30 usuaris de 6 a 11 anys.

S’hi portarà a terme, cada tarda de la setmana, activitats diferents, agrupades cada dia al voltant d’un eix conductor (arts escèniques, música, anglès, arts plàstiques i jocs), i adaptades a cada franja d’edat.

Els nens del barri es podràn inscriure, a principi de curs, a una o més activitats setmanals (fins un màxim de tres).

Per fer aquest projecte realitat, us demanem la vostra participació en les jornades de votacions que es celebrarà el proper 17 de juliol, al Centre Cívic! Junts podem fer un barri millor!

27.05.2013 – Primeres assemblees de barri
Entre elles, la de les entitats del nostre barri

El Diari de Girona publica que ahir es varen celebrar les primeres assemblees de barri dins dels pressupostos participatius.

27.04.2013 – ICV es retira de la Mesa per als Pressupostos Participatius

Ho podem llegir al diari El Punt Avui

25.04.2013 – Nova reunió d’entitats
S’intenten concretar els criteris de repartiment del milió d’euros entre els barris
La reunió va tenir lloc al Centre Cívic Pla de Palau, va durar des de 2/4 de 9 fins gairebé les 11, i en ella vàrem poder comprovar que la Mesa d’Entitats s’havia retirat de les reunions, amb aquests arguments.
A proposta de la regidora d’Hisenda, Maria Àngels Planas, es varen discutir els criteris de repartiment del milió d’euros als 32 barris de la ciutat que no es varen acceptar completament i s’hi varen fer esmenes. Per exemple es va considerar que s’havia de tenir en compte el percentatge d’aturats, per exemple, i no el valor absolut dels aturats en cada barri, ja que aquest darrer valor no feia més que reforçar encara més els valors absoluts de població. També es va demanar que es tingués en compte la manca de serveis o instal·lacions municipals.
I parlant de població i de criteris de repartiment, un dels més importants és la població. El nostre barri és el segon en població, després de Sant Narcís (13.116) i el segon en densitat de població, després de l’eixample. En superfície no arribem al quilòmetre quadrat.
Per altra banda hi ha un calendari d’execució d’aquests pressupostos que algú va definir de “demencial”.  Resumint-lo podem dir que al segon semestre ja s’haurien d’executar les actuacions sorgides de la voluntat dels diferents barris. Per això del 15 al 30 de maig s’haurien de fer les assemblees de barri. El 20 de juny tindria lloc la reunió de la Comissió Mixta de Ciutat per estudiar els projectes i a finals de juliol la celebració de les consultes ciutadanes als barris i retorn de resultats. A principis d’agost s’haurien d’iniciar els projectes.
Aquests projectes no han de ser necessàriament obres, i menys encara obres ja previstes al Pressupost general de l’Ajuntament. Poden ser actuacions socials, per exemple.
Però encara hi ha un altre detall important a tenir en compte:
L’Ajuntament, en el seu diàleg amb els barris, va adquirir compromisos per import total de 700.000 €. I un altre compromís amb el barri de Sant Narcís pels 300.000 € restants. Per salvar aquesta situació, la regidora diu que es faran les actuacions que diguin els barris en les consultes, tant si són com si no són els que es varen comprometre. De totes maneres no va quedar clar si es farien les actuacions compromeses quan aquestes superessin la xifra assignada al barri. Tampoc no va quedar clar que es faria amb els diners destinats als barris per als quals no hi havia representació d’associacions.
Cal que tinguem en compte que si tinguéssim els 8,5 punts que provisonalment ens podrien correspondre, ens tocarien 85.000 € que podríem destinar a allò que el barri considerés més important, urgent o necessari, però ho hem de dedidir amb una certa urgència i consultant la població.
18.04.2013 – Constitució de la Comissió Mixta de Ciutat dels Pressupostos Participatius

Aquest òrgan és l’encarregat de redactar el reglament que regirà el procés de pressupostos participatius i de fixar els criteris objectius per fer el repartiment de la partida d’inversions en els barris, entre d’altres funcions.

Podeu veure més informació al web de l’Ajuntament

9.04.2013 Reunió de les entitats per aprovar el Reglament
El 9 d’abril varem tenir una reunió al Centre Cívic Pla de Palau amb la partipació de la Mesa d’entitats, associacions de veïns i partits polítics en la qual es va intentar fer el reglament per a la gestió dels pressupostos participatius.
11.03.2013 – Aprovació dels pressupostos

Tal com hem dit a la introducció, es varen aprovar al Ple del dia 11 de març.

4.02.2013 – Presentació dels pressupostos abans de l’aprovació
El 4 de febrer la regidora d’Hisenda i el regidor de Serveis Socials varen presentar-nos al Centre Cívic la proposta del que seria el Pressupost 2013.

Leave a Reply